• Τελευταία Νέα

  • Αρχείο

  • Ποιοι Είμαστε

    ”Σχετικά

    Φανή Χαλκιά
    Φανή Χαλκιά Η Φανή Χαλκιά, γνωστή για την αγάπη και το ενδιαφέρον της για τα παιδιά ίδρυσε την ομάδα baby swimming ΜΠΟΥΡΜΠΟΥΛΗΘΡΕΣ (www.mybabyswimming.gr). Δημιούργησε την ραδιοφωνική εκπομπή για γονείς και παιδιά ΜΑΜΑ ΜΙΑ (www.fanimamamia.gr), που ήταν και το πρώτο ακουστικό blog του Internet στην Ελλάδα!Η βαθιά της πεποίθηση ότι τα παιδιά χρειάζονται αγάπη, τρυφερότητα, αρχές και σεβασμό για να αναπτυχθούν κι ότι ο κόσμος μπορεί να γίνει καλύτερος με πάρκα αντί για φυλακές, την οδήγησε μαζί με την παιδική της φίλη (ομοϊδεάτισσα) να ιδρύσουν τον πρότυπο Παιδικό Σταθμό και Κέντρο Δημιουργικής Απασχόλησης ΜΠΟΥΡΜΠΟΥΛΗΘΡΕΣ.Η ίδια είναι μητέρα του καταπληκτικού Αριστοτέλη!
    Μίνα Φουρνάκη
    Μίνα Φουρνάκη Η Μίνα Φουρνάκη σπούδασε Business Administration στο Deree College και εργάστηκε για 10 χρόνια στον Οργανισμό Σχολικών Κτιρίων (Ο.Σ.Κ). Έχει κάνει μουσικές σπουδές (πιάνο και σολφέζ) και έχει μια επιπλέον ενασχόληση: την ζωγραφική. Έχει συμμετάσχει ενεργά σε φιλανθρωπικές οργανώσεις και πιστεύει σε μορφές εναλλακτικής παιδείας, που εμφυσούν στα παιδιά αξίες όπως είναι ο αλτρουισμός.Το όραμά της είναι να δώσει μέσω αυτού του παιδικού σταθμού τις βάσεις στα παιδιά ώστε να αγαπήσουν τη μάθηση και να αναπτύξουν την συναισθηματική τους νοημοσύνη και την πνευματική τους καλλιέργεια. Με πίστη επενδύει στην προσπάθεια, που μελλοντικά θα αποφέρει στα παιδιά τις πιο ζεστές και γλυκές αναμνήσεις από την προσχολική τους ζωή.Επίσης είναι νονά του καταπληκτικού Αριστοτέλη!
     Λέτσιου Ευαγγελία
    Ευαγγελία Λέτσιου Η Λέτσιου Ευαγγελία έχοντας ως εφόδια τις σπουδές της και την επαγγελματική της εμπειρία της έχουν δώσει τη σωστή φροντίδα, τη διαπαιδαγώγηση και την κάλυψη των αναπτυξιακών αναγκών των παιδιών αυτών των ηλικιών. Είναι απόλυτα συνειδητοποιημένη όσον αφορά την ευθύνη αυτής της θέσης! Διότι, πιστεύει ότι σ’ αυτή την τρυφερή ηλικία τα παιδιά έχουν την ανάγκη να βρίσκονται δίπλα τους άτομα που να τους προσφέρουν αγάπη , τρυφερότητα, ερεθίσματα, και τα απαραίτητα εφόδια για την ολόπλευρη ανάπτυξη και την οικοδόμηση της ολοκληρωμένης προσωπικότητας τους.

    ”Φιλοσοφία”


    Ο δεκάλογος της θεωρίας της Maria Montessori

    • Μην αγγίζετε ένα παιδί παρά τη θέληση του.
    • Μην μιλάτε με άσχημο τρόπο σε ένα παιδί και μην χρησιμοποιείτε άσχημα λόγια όταν αναφέρεστε σε αυτό κατά την απουσία του.
    • Επικεντρωθείτε στο να ενισχύσετε και να βοηθήσετε να αναπτυχθούν τα θετικά στοιχεία και οι υπάρχουσες ικανότητες του παιδιού ώστε να μην αφήνουν χώρο για το ”κακό”.
    • Βοηθήστε το να συμμετέχει ενεργά στην προετοιμασία του περιβάλλοντος μάθησης. Αφιερώστε σχολαστική και συνεχή φροντίδα σε αυτό. Βοηθήστε το παιδί να συνάψει εποικοδομητική σχέση με το περιβάλλον του. Δείξτε του το περιβάλλον μέσα στο οποίο κρύβονται τα μέσα που θα βοηθήσουν την ανάπτυξη του και υποδείξετε του την κατάλληλη χρήση τους.
    • Να είστε πάντα έτοιμοι να ανταποκριθείτε στο κάλεσμα ενός παιδιού που έχει την ανάγκη σας και πάντα να ακούτε και να απαντάτε στο παιδί που σας απευθύνεται.
    • Σεβαστείτε το παιδί που κάνει κάτι λάθος και μπορεί αργότερα να εντοπίσει μόνο του το λάθος και να διορθωθεί, αλλά να διακόψετε άμεσα και ρητά κάθε καταχρηστική χρήση του περιβάλλοντος και κάθε κίνηση που μπορεί να θέτει σε κίνδυνο το παιδί,το περιβάλλον του ή τους άλλους.
    • Σεβαστείτε το παιδί τη στιγμή που ξεκουράζεται ή τη στιγμή που παρακολουθεί άλλους να εργάζονται ή όταν συλλογίζεται τι έχει κάνει ή τι θέλει να κάνει. Μην το κατευθύνετε ούτε να το αναγκάζετε σε άλλες μορφές δραστηριοτήτων.
    • Βοηθήστε το παιδί που βρίσκεται σε αναζήτηση κάποιας δραστηριότητας και δεν μπορεί να βρει τι θέλει να κάνει.
    • Να είστε ακούραστοι στο να επαναλαμβάνετε αυτό που θέλετε στο παιδί που αρνήθηκε λίγο νωρίτερα να σας ακούσει, να βοηθάτε το παιδί να αποκτήσει ό, τι δεν έχει ακόμη κατακτήσει και να ξεπεράσει τις όποιες δυσκολίες του. Κάνετε το δημιουργώντας το μαθησιακό περιβάλλον με φροντίδα, εξοπλισμένοι με αυτοσυγκράτηση και σιωπή, χρησιμοποιώντας ήπια λόγια και γεμάτη αγάπη παρουσία. Κάνετε αισθητή την παρουσία σας στο παιδί που βρίσκεται σε αναζήτηση και αποστασιοποιηθείτε από το παιδί που έχει βρει τις απαντήσεις του.
    • Πάντα να συμπεριφέρεστε στο παιδί χρησιμοποιώντας τους καλύτερους τρόπους σας και να του προσφέρετε τον καλύτερο εαυτό σας.


    12 βήματα για να κατανοήσουμε την μοντεσσοριανή προσέγγιση.

    • Ο τρόπος με τον οποίο ένα παιδί αντιλαμβάνεται τον κόσμο διαφέρει από τον τρόπο του ενήλικα.
    • Όταν ο ενήλικας κατανοήσει αυτό το μυστικό της ζωής τότε οι πύλες της παιδικής ηλικίας ανοίγουν και σχηματίζουν ένα …πλατύ χαμόγελο.
    • Το παιδί εκπαιδεύεται ήδη από το διάστημα της κύησης. «Ρουφάει» τις σωματικές αντιδράσεις της μάνας, τον ηχητικό περίγυρο και τις δονήσεις του, την αγάπη ή δυστυχώς το μίσος. Και «ρουφώντας» σχηματίζεται ως σώμα και ως νους.
    • Το παιδί γεννιέται με ένα μυαλό «σφουγγάρι». Έχει μάθει να «ρουφάει» για να αναπτυχθεί μέσα στη μήτρα και συνεχίζει να το κάνει για να αναπτυχθεί στην «έξω» ζωή.
    • Το παιδί υπάρχει, νιώθει με όλο του το είναι και με προσήλωση αποτυπώνει στο σώμα και στη συμπεριφορά του όσα βλέπει, ακούει, νιώθει με όλες τις αισθήσεις του.
    • Σε κάποιες φάσεις η προσήλωσή του στρέφεται σε κάποια συγκεκριμένα ενδιαφέροντα. Αυτές τις «συγκεντρώσεις» προσήλωσης η Μοντεσσόρη τις ονόμασε «Ευαίσθητες Περιόδους» και «Τάσεις».
    • Για εμάς τις εκπαιδευτικούς αυτά είναι τα μεγάλα κλειδιά. Ξέρουμε πότε ένα παιδί έχει ενδιαφέρον για να μάθει κάτι που αφορά, ας πούμε, τα μαθηματικά ή το περιβάλλον ή κάτι άλλο. Αυτό το μυστικό είμαστε πρόθυμοι να σας το διδάξουμε στα σεμινάριά μας.
    • Επειδή, λοιπόν, το παιδί μαθαίνει μ’ έναν τρόπο συνολικό κι όχι με τρόπο αναλυτικό φροντίζουμε ώστε όλα γύρω του στο περιβάλλον του παιδικού σταθμού να του προσφέρουν ευκαιρίες για να μάθει σύμφωνα με τα στάδια της ανάπτυξής του. Γιατί η μεγάλη χαρά του ανθρώπου βρίσκεται στην καλλιέργεια των ικανοτήτων του.
    • Τα παιδιά μας μπορούν να κάνουν πολύ περισσότερα πράγματα απ’ ότι νομίζουμε. Αξίζει να τα καθοδηγούμε συστηματικά προς την ανάληψη της ανεξαρτησίας τους.
    • Και τώρα να τι σημαίνουν όλα αυτά στην καθημερινότητα: όταν το τρίχρονο παιδάκι σας φτιάχνει λάσπη με χώμα και νερό και χώνει τα χέρια του βαθιά μέσα σ’ αυτήν, θυμηθείτε: εξερευνά με τις αισθήσεις του. Έτσι έκανε κι ο προϊστορικός άνθρωπος για χιλιάδες χρόνια. Εδώ είμαστε εμείς και θα του προσφέρουμε αυτή τη χαρά γιατί ξέρουμε τι κερδίζει από αυτή την ενασχόληση. Μην ανησυχεί κανείς. Τα πλυντήρια έχουν ήδη ανακαλυφθεί.
    • Κι άλλο παράδειγμα: σερβίρετε νερό με την κανάτα και σας ζητά επίμονα να το κάνει κι εκείνο. Εμείς το αφήνουμε να το κάνει όσες φορές θέλει διότι έχουμε ειδική δραστηριότητα γι αυτό. Και του δείχνουμε πώς να σφουγγίζει ότι του χύθηκε. Έτσι μαθαίνει πώς να χειρίζεται την αίσθηση του μειούμενου βάρους, την απαλή προσαρμογή της κίνησης με το στρίψιμο των καρπών κλπ, κλπ.
    • Τα παιδιά σας θα περάσουν όμορφα κοντά μας. Η Μαρία Μοντεσσόρη μας έχει δώσει τα φώτα της κι εμείς κάνουμε ότι καλύτερο μπορούμε. Ας μη χάνουμε λεπτό διασκέδασης – έτσι θέλουμε να μεγαλώνουμε.

    Η Maria Montessori γεννήθηκε στο Chiaravalle της Ιταλίας στις 31 Αυγούστου1870. Έφυγε από τη ζωή το 1952 στο Noordwijk της Ολλανδίας. Σπούδασε ιατρική στο Πανεπιστήμιο της Ρώμης και έγινε η πρώτη γυναίκα γιατρός στην Ιταλία! Κατά τη διάρκεια της πρακτικής της στην Ιατρική, οι κλινικές παρατηρήσεις της την οδήγησαν στο να αναλύσει τον τρόπο με τον οποίο τα παιδιά μαθαίνουν.

    Κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τα παιδιά κατασκευάζουν αυτά που θα μάθουν από ότι υπάρχει στο περιβάλλον τους. Το 1902 ξεκίνησε τις σπουδές της στην παιδαγωγική, την πειραματική ψυχολογία και την ανθρωπολογία.Έδωσε διαλέξεις για εκπαιδευτικές μεθόδους που αφορούν σε παιδιά που πάσχουν από ψυχικές ασθένειες. Το 1907 εγκαινιάστηκε το “Casa de Bambini”. Ήταν το πρώτο σπίτι στη συνοικία San Lorenzo της Ρώμης και έγινε η πηγή της μεθόδου Montessori για τους εκπαιδευτικούς.

    Το 1911 φεύγει από τον κλάδο της Ιατρικής και ασχολείται με το εκπαιδευτικό έργο. Το 1913 ο Αλεξάντερ Γκράχαμ Μπελ και η σύζυγός του Mαμπέλ εγκαινίασαν τoν Μορφωτικό Σύλλογο Μontessori ( Montessori Educational Association ) στην Ουάσινγκτον. Εισέρχεται στον κόσμο της Παιδαγωγικής μια νέα μέθοδος, στην οποία τα υλικά είναι κύρια πηγή μάθησης κατά την προσχολική περίοδο.

    Η μέθοδος αυτή βασίζεται στην προώθηση της πρωτοβουλίας και την ανταπόκριση του παιδιού με τη χρήση ενός ειδικά σχεδιασμένο εκπαιδευτικό υλικό. Το παιδί πρέπει να μαθαίνει σύμφωνα με το δικό του ρυθμό και έτσι να ανακαλύπτει τη γνώση.

    ”Προσαρμογή”

    Πώς εντάσσουμε τα παιδιά στον παιδικό σταθμό

    Μερικά από τα παιδιά που έρχονται για πρώτη φορά στον παιδικό σταθμό κλαίνε γοερά και επίμονα αναζητώντας τη μαμά τους. Ούτε το όμορφο περιβάλλον, ούτε τα παιχνίδια, ούτε οι πιο γλυκομίλητες παιδαγωγοί μπορούν να σταματήσουν την εκδήλωση αυτού του φαινομένου, που έγινε γνωστό ως «άγχος του αποχωρισμού».

    Πράγματι σε αρκετά παιδάκια η απουσία της μαμάς προξενεί στενοχώρια, όμως, όλοι γνωρίζουμε ότι αυτό γρήγορα ξεπερνιέται και η ζωή στο νέο περιβάλλον φανερώνει τις ομορφιές και τις χαρές της. Όλες οι παιδαγωγοί γνωρίζουν ότι ο Σεπτέμβρης, η αρχή της σχολικής χρονιάς έχει και κλάματα στην ημερήσια διάταξη. Γι αυτό προσπαθούμε να τα προλάβουμε όσο γίνεται με προληπτικές ενέργειες, οι οποίες χρειάζονται και την πολύτιμη συνεργασία των μαμάδων. Θα προσπαθήσουμε να κάνουμε αυτή τη μετάβαση από τη μοναδική σχέση με τη μανούλα στις σχέσεις με τους συνομηλίκους, τις δασκάλες και τις δραστηριότητες στους νέους χώρους όσο πιο απαλή γίνεται.

    Πριν από την πρώτη μέρα στο σχολείο θα υπάρξουν … μερικές προ-πρώτες μέρες. Κάποιες αφορμές, δηλαδή για να έρθετε στον Παιδικό Σταθμό «Μπουρμπουλήθρες» μαζί με τα παιδιά σας και να περάσουμε όμορφα όπως ακριβώς σε ένα πάρτυ στο σπίτι φίλων. Είναι σημαντικό να έρθετε γιατί έτσι θα δώσετε την ευκαιρία στο παιδί σας να δει και να αισθανθεί για πρώτη φορά το νέο περιβάλλον χωρίς διαφαινόμενο κίνδυνο αποχωρισμού από εσάς. Θα περάσει από πόρτες και δωμάτια που δεν έχει ξαναδεί, θα βγει στον όμορφο κήπο, ίσως πάει και στην τουαλέτα και θα αρχίσει να οικειοποιείται τον χώρο. Ο παράγων «περιβάλλον» είναι λιγάκι παραγνωρισμένος αλλά συντελεί κι αυτός στο λεγόμενο «άγχος αποχωρισμού». Όταν το παιδί θα έχει ήδη επισκεφτεί τον χώρο μαζί σας κι έχει παίξει και χαρεί κερδίζει οικειότητα και έλεγχο στο περιβάλλον. Δεν αισθάνεται ότι είναι έτοιμο να χαθεί, αντίθετα βρίσκεται κάπου που άρχισε να περνάει όμορφα.

    Η παρουσία αρκετών άλλων παιδιών στον ίδιο χώρο είναι, επίσης, δυνατόν να αποπροσανατολίσει ένα μικρό παιδί, που έχει συνηθίσει να είναι μόνο ή με ένα ή δύο αδέλφια. Όλα,  όμως, τα παιδιά γνωρίζουν τι σημαίνει Παιδική Χαρά. Όταν η πρώτη τους επαφή με τον παιδικό σταθμό γίνεται με παιχνίδι στον κήπο, η εμπειρία είναι πιο κοντά σε όσα ήδη γνωρίζουν ως ευχάριστα, πόσο μάλλον όταν και η μαμά φαίνεται καθισμένη στη βεράντα να συζητά με άλλες μαμάδες.

    Λίγο ομαδικό παιχνίδι, λίγο ελεύθερο, κάποια διασκεδαστική δράση, τα δροσιστικά και βλέπουμε αμέσως ποια παιδάκια παίζουν ξέγνοιαστα και ποια δυσκολεύονται να ξεκολλήσουν από την ποδιά της μαμάς. Όταν, λοιπόν, φτάσει το πρώτο  πρωινό στον παιδικό σταθμό ζητάμε από τις μαμάδες των παιδιών που εκδήλωσαν δισταγμό, ντροπές ή στενοχώρια να μείνουν στον σταθμό σε σημείο που θα τους δείξουμε. Θα τις  έχουμε ήδη ενημερώσει ώστε να φροντίσουν το πρόγραμμά τους. Ο στόχος εδώ θέλει την προσοχή σας. Σημασία έχει να μπορέσει να σας δει και να έρθει να σας βρει το παιδί σας αν  και όταν εκείνο το χρειαστεί.

    Ο στόχος δεν είναι να το κοιτάτε εσείς, να ελέγχετε αν όλα πάνε καλά ή να ρίχνετε μια ματιά για να βεβαιωθείτε ότι δεν κλαίει ή οτιδήποτε άλλο. Αφήνετε τον θησαυρό σας για λίγη  ώρα στα χέρια ανθρώπων που εκπαιδεύτηκαν για να τον βοηθήσουν να μεγαλώσει όμορφα. Γι αυτό σας ζητάμε από καρδιάς να έρθετε μαζί με την υπομονή και την συνεργατική σας  διάθεση! Θέλουμε όλοι να δώσουμε τις ευκαιρίες στο παιδί σας να στρέψει το ενδιαφέρον του στο νέο περιβάλλον, που θα του μάθει χίλια πράγματα και στα άλλα παιδιά με τα οποία θα φτιάξει την νέα του μικρή κοινωνία. Ο κόσμος του διαπλατύνεται. Οι ορίζοντες ανοίγουν. Μείνετε για μια, δυο μέρες ή λίγο παραπάνω αν χρειαστεί ακολουθώντας τις οδηγίες μας και θα δείτε τι όμορφα θα κυλήσουν όλα. Κι όταν πια μπούμε σε μια όμορφη ροή μην ξεχνάτε να έρχεστε στην ώρα σας να το παραλάβετε γιατί τα παιδιά μπορεί να μη φορούν ρολόι γνωρίζουν, όμως, πολύ καλά πότε έχετε αργήσει και τότε στενοχωριούνται.

    Από τη μεριά μας θα κάνουμε όσα γνωρίζουμε για να γίνει όμορφο το νέο τους ξεκίνημα. Ξέρουμε ότι τον Σεπτέμβρη θα ακουστούν κλάματα. Να ξέρετε, όμως, ότι με τη συνεργασία μας θα διώξουμε τα δάκρυα για να έρθουν τα χαμόγελα κι όλα να γίνουν τόσο ανάλαφρα και ξένοιαστα όπως οι μπουρμπουλήθρες!

    Οι γονείς θα παίρνουν 1 ενημερωτικό έντυπο καθημερινά που θα περιγράφει τι έκανε, τι έφαγε το παιδί τους στο σχολείο καθώς και έξτρα πατατηρήσεις πχ. νύσταζε, ήταν κουρασμενο, διαμαρτυρήθηκε ότι δεν είχε κοιμηθεί καλά το βράδυ.