• Τελευταία Νέα

  • Αρχείο

  • Παιδικός Σταθμός

    ”Γενικά”

    Ο παιδικός σταθμός θα λειτουργεί με διπλό ωράριο.
    Το πρωινό 7:30πμ.-4μμ. και το απογευματινό 3μμ.-9μμ.

    Αυτό γίνεται για να εξυπηρετηθούν και οι γονείς που δουλεύουν τα απογεύματα. Το απογευματινό τμήμα θα έχει το ίδιο πρόγραμμα και τις ίδιες παροχές με το πρωινό.

    *Αυτή η ιδέα γεννήθηκε σε μένα όταν ξεκίνησα να ψάχνω παιδικό σταθμό για τον γιο μου ίδιες ώρες με αυτές που έλειπα στη δουλειά 4μμ.-9μμ.
    Σκεφτόμουν πως αν λείπει εκείνος το πρωί στο σχολείο και εγώ το απόγευμα στη δουλειά θα συναντιόμαστε μόνο την ώρα του ύπνου.
    Δεδομένου ότι μέχρι την ηλικία των 6 ετών είναι καλό για το παιδί να έχει όσο περισσότερη επαφή γίνεται με τη μητέρα του και να ανεξαρτοποιείται σταδιακά και ομαλά (αργότερα εκ των πραγμάτων έχει και άλλες υποχρεώσεις όπως διάβασμα,αθλήματα…)

    Ψάχνοντας διαπίστωσα πόσοι γονείς έχουμε αυτή την ανάγκη… (γιατροί, δικηγόροι, υπάλληλοι καταστημάτων, ψυχολόγοι κτλ).
    Είναι πολύ άσχημο το συναίσθημα να φεύγεις για δουλειά και να αισθάνεσαι τύψεις που αφήνεις το παιδάκι σου.
    Αυτή την πραγματική ανάγκη θα την καλύψουμε μαζί ;-)

    με αγάπη
    Φανή Χαλκία

    ας μη χάνουμε λεπτό διασκέδασης :-)

    ”Πρόγραμμα”


    Ο παιδικός σταθμός θα λειτουργεί Δευτέρα – Παρασκευή με διπλό ωράριο:

    ΠΡΩΙ: 7:30 π.μ.- 4:00 μ.μ. και
    ΑΠΟΓΕΥΜΑ: 3:00 μ.μ. – 9:00 μ.μ.

    * Αν υπάρχει ανάγκη από τον γονέα, οι γονείς μπορούν να φέρνουν τα παιδιά από τις 7 και να τα παίρνουν και μετά τις 4μμ.

    Πώς


    Από την ηλικία των δυόμισι ετών, περίπου, ως την ηλικία των πεντέμισι, όλα τα παιδιά ανεξαρτήτως γένους, φυλής ή πολιτισμού εκδηλώνουν κάποιες παρόμοιες συμπεριφορές. Αυτές τις συμπεριφορές μελέτησε σε βάθος η Μαρία Μοντεσσόρι και διέκρινε τα κίνητρα, την ένταση, τη διάρκεια και την κατεύθυνσή τους όπως, επίσης, και την ύπαρξη ενός ιδιαίτερου τρόπου αντίληψης μοναδικού σ’ αυτές τις ηλικίες, που ονόμασε Αφομοιωτικό Νου.

    Αυτές οι συμπεριφορές και ο νους-σφουγγάρι προσανατολίζουν το παιδί προς την ανάπτυξή του και την ολοένα μεγαλύτερη κατάκτηση της ανεξαρτησίας του, δηλαδή το βοηθούν να μεγαλώσει, όπως τα ένστικτα βοηθούν τα μικρά των ζώων να μεγαλώσουν. Μερικές από αυτές τις συμπεριφορές είναι:

    • Η κατάκτηση του λόγου και η καλλιέργειά του.
    • Η ολοκλήρωση των κινητικών δυνατοτήτων.
    • Η αφύπνιση της λογικής σκέψης.
    • Η διακαής επιθυμία συμμετοχής στον κόσμο των ενηλίκων, κλπ.

    Στο μοντεσσοριανό περιβάλλον υπάρχουν δραστηριότητες μόνο για τα μεγαλύτερα κι άλλες μόνο για τα μικρότερα παιδιά. Μάλιστα οι δραστηριότητες αυτές δεν αντιστοιχούν ακριβώς στην ηλικία όσο στην αναπτυξιακή φάση κάθε παιδιού. Όλες, όμως, γίνονται σε κοινή θέα έτσι που να μπορεί ο μικρότερος να αντιληφθεί τι σημαίνει να είσαι μεγαλύτερος και τι επιτεύγματα θα κατορθώσει κι ο ίδιος μεγαλώνοντας. Τα μικρότερα παιδιά βλέπουν τα μεγαλύτερα με θαυμασμό, τα παρατηρούν, τα μιμούνται, μαθαίνουν άνετα από αυτά. Τα μεγαλύτερα παιδιά ευχαριστιούνται με τον ρόλο του «μεγαλύτερου», του «αρχηγού» και συνηθίζουν στην προσφορά βοήθειας και στην υπομονή. Κι έτσι ενώ όλες οι ηλικίες έχουν τα αντίστοιχα εκπαιδευτικά παιχνίδια τους, η απασχόληση με αυτά γίνεται σε κοινή θέα. Αυτά αφορούν τις ηλικίες που η συμβατική εκπαίδευση κατηγοριοποιεί ως προ-προ νήπια, προ-νήπια και νήπια ενώ η μοντεσσοριανή εκπαίδευση τα κρατάει όλα στην ίδια ομάδα.

    Επόμενη ηλικιακή κατηγορία με κοινά χαρακτηριστικά είναι αυτή του Δημοτικού σχολείου και ακολουθούν οι δύο περίοδοι της εφηβείας και η παράξενη ομοιότητα της πρώτης εφηβικής ηλικίας με τα πρώτα τρία χρόνια της ζωής του ανθρώπου.

    Ακολουθώντας το σύστημα Μοντεσσόρι, όλα τα παιδιά ηλικίας 2-5,5 χρονών είναι στο ίδιο τμήμα. Δείτε αναλυτικά ενα ενδεικτικό ωρολόγιο πρόγραμμα παρακάτω:

    Πρωϊνό Τμήμα (7:30 π.μ. – 4:00 μ.μ.) [ενδεικτικό πρόγραμμα]

    Ώρες Δραστηριότητα
    07:45 π.μ. – 08:30 π.μ. Αφίξεις, ελεύθερο παιχνίδι. Αν υπάρχει ανάγκη από τον γονέα, οι γονείς μπορούν να φέρνουν τα παιδιά από τις 7 και να τα παίρνουν και μετά τις 2μμ. (*)
    08:30 π.μ. Το υγιεινό μας πρωινό
    09:15 π.μ. Η πρωινή μας συζήτηση
    09:30 π.μ. – 10:00 π.μ. Το θέμα της εβδομάδας.
    Περιλαμβάνει: παρουσίαση αισθητηριακού υλικού, κινητικά παιχνίδια εσωτερικού χώρου (εξάσκηση αδρής κινητικότητας), ομαδικά κινητικά τραγούδια (εξάσκηση αδρής και λεπτής κινητικότητας)
    10:00 π.μ. Παραμύθι με εικόνες (διάρκεια αφήγησης 5’). Επανάληψη της αφήγησης. Σε επαναλήψεις επόμενων ημερών τα παιδιά θα αφηγούνται σταδιακά ολόκληρο το παραμύθι με τη βοήθεια εικόνων και ερωτήσεων. (εξάσκηση στον αφηγηματικό λόγο)
    10:15 π.μ. Δεκατιανό
    10:40 π.μ. Στον κήπο. Οι βασικές αρχές ενός αθλήματος.
    10:50 π.μ. – 11:20 π.μ. Διάλειμμα, ελεύθερο παιχνίδι στον κήπο.
    11:20 π.μ. – 11:25 π.μ. Επιστροφή από κήπο, πλύσιμο χεριών
    11:25 π.μ. Στην τάξη. Χωρισμός σε δύο ομάδες.
    Ομάδα Α: ασκήσεις μαθηματικών εννοιών, πχ ομαδοποιήσεις, σειρές, όμοια και αντίθετα κλπ
    Ομάδα Β: πείραμα φυσικής, πχ πειράματα με το νερό κλπ
    Εναλλαγή ομάδων ώστε να ασχοληθούν όλοι με όλα.
    12:00 μ.μ. Αγγλικά
    12:20 μ.μ. – 1:00 μ.μ. Θεατρικό παιχνίδι ή εικαστικά
    1:00 μ.μ. Πλύσιμο χεριών, μεσημεριανό φαγητό.
    Με το τέλος του μεσημεριανού και του τελευταίου πλυσίματος χεριών κατευθυνόμαστε σιγά σιγά στο δωμάτιο ησυχίας όπου ξαπλώνουμε στις μαξιλάρες και ακούμε παραμύθι.
    2:00 μ.μ. Αναχώρηση (*)

    Απογευματινό Τμήμα (3:00 μ.μ. – 9:00 μ.μ.) [ενδεικτικό πρόγραμμα]

    Ώρες Δραστηριότητα
    2:45 μ.μ. – 3:30 μ.μ. Αφίξεις, ελεύθερο παιχνίδι (*)
    3:30 μ.μ. face painting μαθαίνουμε τα παιδάκια να φτιάχνουνε φατσούλες μόνα τους (γατούλες, κλόουν, νεράιδες, λιονταράκια κτλ.)
    4:15 μ.μ. Η απογευματινή μας συζήτηση
    4:30 μ.μ. – 5:00 μ.μ. Το θέμα της εβδομάδας.
    Περιλαμβάνει: παρουσίαση αισθητηριακού υλικού, κινητικά παιχνίδια εσωτερικού χώρου (εξάσκηση αδρής κινητικότητας), ομαδικά κινητικά τραγούδια (εξάσκηση αδρής και λεπτής κινητικότητας)
    5:00 μ.μ. Παραμύθι με εικόνες (διάρκεια αφήγησης 5’). Επανάληψη της αφήγησης. Σε επαναλήψεις επόμενων ημερών τα παιδιά θα αφηγούνται σταδιακά ολόκληρο το παραμύθι με τη βοήθεια εικόνων και ερωτήσεων. (εξάσκηση στον αφηγηματικό λόγο)
    5:15 μ.μ. Απογευματινό
    5:40 μ.μ. Στον κήπο. Οι βασικές αρχές ενός αθλήματος.
    5:50 μ.μ. – 6:20 μ.μ. Διάλειμμα, ελεύθερο παιχνίδι στον κήπο.
    6:20 μ.μ. – 6:25 μ.μ. Επιστροφή από κήπο, πλύσιμο χεριών
    6:25 μ.μ. Στην τάξη. Χωρισμός σε δύο ομάδες.
    Ομάδα Α: ασκήσεις μαθηματικών εννοιών, πχ ομαδοποιήσεις, σειρές, όμοια και αντίθετα κλπ
    Ομάδα Β: πείραμα φυσικής, πχ πειράματα με το νερό κλπ
    Εναλλαγή ομάδων ώστε να ασχοληθούν όλοι με όλα.
    7:00 μ.μ. Αγγλικά
    7:20 μ.μ. – 8:00 μ.μ. Θεατρικό παιχνίδι ή εικαστικά
    8:00 μ.μ. Πλύσιμο χεριών, βραδινό φαγητό.
    Με το τέλος του βραδινού και του τελευταίου πλυσίματος χεριών κατευθυνόμαστε σιγά σιγά στο δωμάτιο ησυχίας όπου ξαπλώνουμε στις μαξιλάρες και ακούμε παραμύθι.
    9:00 μ.μ. Αναχώρηση (*)

    (*) Κατά την προσέλευση και την αποχώρηση των παιδιών θα υπάρχουν 2 κοπέλες στο δρόμο που θα παραλαμβάνουν τα παιδιά απο το αυτοκίνητο σας και θα τα οδηγούν με ασφάλεια στο κτίριο. Έτσι, δεν χρειάζεται να παρκάρετε για να αφήσετε το παιδί σας στον παιδικό σταθμό μας, μιας και πρέπει να είστε πολύ τυχεροί για να βρείτε μια θέση παρκαρίσματος στην Καλλιθέα!

    ”Δραστηριότητες”


    • Μουσικοκινητική με μουσικά όργανα και δασκάλα Ωδείου: 2 ΦΟΡΕΣ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ
    • Γυμναστική με δασκάλα από ΤΕΦΑΑ: 2 ΦΟΡΕΣ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ
    • Μαθαίνουμε Αγγλικά με το πιο μοντέρνο σύστημα (περισσότερες πληροφορίες): ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ
    • Κηπουρική – φυτεύουμε και περιποιούμαστε τα οπωροκηπευτικά του κήπου μας.
    • Ζωγραφίζουμε
    • Φτιάχνουμε δικά μας εικαστικά έργα
    • Κουκλοθέατρο
    • Θεατρικό παιχνίδι
    • Παιχνιδοθεραπεία
    • Μαθήματα μουσικής με Αρμόνιο
    • Τραγούδια
    • Ανάγνωση παραμυθιών σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο
    • Μαγειρική – Μικροί Σεφ
    • Ζαχαροπλαστική – Μικροί ζαχαροπλάστες
    • Παιχνίδια αναπτυξιακής μάθησης (ΑΒ, αριθμοί, Αγγλικά, Γεωγραφία κτλ.)
    • Θεατρικό παιχνίδι – Απόψε αυτοσχεδιάζουμε – με την καθοδήγηση της Φανής Χαλκιά απόφοιτο της Ανώτερης Σχολης Δραματικής Τέχνης Βεάκη
    • Παιχνίδια κήπου
    • Παιχνίδια μουσικοκινητικά – συντονισμού
    • Χορός
    • Μίνι ποδοσφαιρο (με καθοδηγηση επώνυμων επαγγελματιων αθλητών)
    • Μίνι μπάσκετ
    • Μίνι γκολφ
    • Ανακαλύπτουμε και Αναπτύσσουμε τις Δεξιότητες και τα Ταλέντα των Παιδιών Μας!
    • Μαθαίνουμε τα παιδιά να είναι υπεύθυνα για την προσωπική τους υγιεινή και την τακτοποιήση των προσωπικών τους αντικειμένων
    • ΚΑΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΟΛΑ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΚΦΡΑΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙ!!!

    Πως διδάσκουμε Αγγλικά

    Κάθε μέρα για 20′ ζούμε σαν άγγλοι στη Βρετανία. Ταξιδεύουμε (σε άλλη αίθουσα), αλλάζουμε ονόματα κι ότι κι αν λέμε εκεί είναι μόνο στα αγγλικά! Κι επειδή κανένας δεν μιλάει πριν ακούσει καλά-καλά, έτσι κι εμείς ακούμε διάφορους λούτρινους φίλους μας, όπως τον Foxy και τον Bob, που παίζουν κρυφτό. Μετράνε ως το 10 (κι εμείς μαζί τους) και βγαίνουν. Που βρίσκεται ο Bob, αναρρωτιέται ο Foxy. Κάτω από την καρέκλα; Πάνω στο τραπέζι; Πίσω από το κουτί ή μέσα σ’αυτό; Εμείς του το μαρτυράμε…χεχεχε. Κι έπειτα τραγουδάμε, ψάχνουμε για τον θησαυρό ακολουθώντας τον χάρτη και κάνουμε ότι κάνουν τα παιδιά της ηλικίας μας στη χώρα τους και στη γλώσσα τους. Διότι όταν τα συναντήσουμε θέλουμε να παίξουμε και να συνενοηθούμε μαζί τους. Εντάξει;

    Ακούστε εδώ την εκπομπή σχετικά με τις άπειρες γλώσσες που μπορεί με μεγάλη ευκολία να μάθει ένα παιδί και πως!

    με αληθινό ενδιαφέρον προς τη νέα γενιά

    Φανή Χαλκιά – Μίνα Φουρνάκη
    και συνεργάτες

    Ας μη χάνουμε λεπτό διασκέδασης ! 

    ”Παροχές”


    • Ασφαλιστική και Ιατρική κάλυψη
    • Παιδίατρος
    • Φαγητό (για όσους γονείς το επιθυμούν) με έξτρα οικονομική επιβάρυνση.
    • Αγγλικά

    Φαγητό
    Το ψωμί θα παρασκευάζετα καθημερινά aπό τα παιδιά με τη βοήθεια της υπεύθυνης παιδαγωγού.
    Οι σαλάτες θα παρασκευάζονται κυρίως από κηπευτικά προιόντα που θα έχουν φυτέψει και περιποιηθεί τα ίδια τα παιδιά στο χώρο της κηπευτικής του σταθμού. Τα υπόλοιπα θα είναι βιολογικά εποχής.
    Επίσης θα δίνονται τα εξής προιόντα στα γεύματα που θα προσφέρουμε εναλλάξ.
    1.Ψωμί
    2.Μέλι
    3.Ζαρζαβατικά εποχής όπως ντομάτα ή μπρόκολο αντίστοιχα.
    4.Φρούτα πορτοκάλι, μπανάνα, μήλο ( σαν φρουτοσαλάτα ή στον αποχυμωτή σε μορφή χυμού)

    ΟΛΑ τα γεύματα θα παρασκευάζονται και θα σερβίρονται από τα ίδια τα παιδιά για να νιώθουν χρήσιμα αλλά και να έρθουν πιο κοντά στην κατανόηση δημιουργίας-αποτελέσματος.
    Πιστεύουμε πως η ενασχόληση με το φαγητό είναι ιδιαίτερα εκπαιδευτική και ευχάριστη για τα παιδιά!!!

    *Τα κυρίως γεύματα που δίνονται από τους γονείς φυλάσσονται και σερβίρονται από εμάς.
    *Παρακαλούμε όπως αποφύγετε υγρά φαγητά, τα επικίνδυνα για την κατάπωση τρόφιμα (όπως ψάρι με κόκαλα), γλυκά σνακς (όπως κρουασάν, κέικ, σοκολάτες, μπισκότα κτλ) και τα αλμυρά όπως σνακς, τύπου τσιπς κτλ.
    * Το παγούρι του παιδιού να είναι μαρκαρισμένο με το όνομα του.

    Γεύματα

    Όλα τα γεύματα μας συνδεύονται με σαλάτες ωμές ή με λαχανικά ατμού. Επίσης ψωμί χειροποίητο από τα ίδια τα παιδιά!

    1η εβδομάδα
    ΔΕΥΤΕΡΑ Μπακαλιάρο με ρύζι & σαλάτα
    ΤΡΙΤΗ Κοτόπουλο λεμονάτο με πατάτες & σαλάτα
    ΤΕΤΑΡΤΗ Σπανακόρυζο με φέτα
    ΠΕΜΠΤΗ Αρακάς με πατάτες & φέτα
    ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ Μπιφτέκι με ρύζι & σαλάτα
    2η εβδομάδα
    ΔΕΥΤΕΡΑ Κεφτέδες στο φούρνο με μακαρόνια & σαλάτα
    ΤΡΙΤΗ Αγκινάρες αλά πολίτα με φέτα
    ΤΕΤΑΡΤΗ Μπακαλιάρος στο φούρνο με πατάτες
    ΠΕΜΠΤΗ Κοτόπουλο με σως γιαουρτιού, ρύζι & λαχανικά
    ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ Φακές με ελιές
    3η εβδομάδα
    ΔΕΥΤΕΡΑ Κοφτό μακαρονάκι με κιμά
    ΤΡΙΤΗ Μπακαλιάρος με λαχανικά ατμού με μαύρο ρύζι & πράσο
    ΤΕΤΑΡΤΗ Μπριάμ
    ΠΕΜΠΤΗ Κοτόπουλο κοκκινιστό με πατάτες & σαλάτα
    ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ Φασολάκια μαυρομάτικα με φέτα & ελιές
    4η εβδομάδα
    ΔΕΥΤΕΡΑ Μπακαλιάρος ψητός με ρύζι & λαχανικά
    ΤΡΙΤΗ Κεφτεδάκια με πατάτες & λαχανικά εποχής
    ΤΕΤΑΡΤΗ Φάβα
    ΠΕΜΠΤΗ Σπανακόρυζο
    ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ Κοτόπουλο με μπάμιες, φασολάκια & τυρί